יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות

איך מחליפים מסנן מים וכל כמה זמן צריך להחליף?

איך מחליפים מסנן מים וכל כמה זמן צריך להחליף?

מכשירי המים המתקדמים הנמצאים במטבחים של כולנו כבר מזה זמן רב, מאפשרים לנו ליהנות בכל רגע נתון ממים נקיים וטעימים, מבלי לדאוג לפתרונות מסורבלים של קנייה וסחיבת בקבוקים אל הבית. כדי לשמור על איכותם של המים במתקנים אלו, יש לדאוג להחלפת מסנן המים בתדירות קבועה – באיזו תדירות וכיצד?

מכשירי מים מתקדמים

בין הפתרונות הטכנולוגיים של השנים האחרונות שנועדו להקל עלינו ולשפר את איכות חיינו, נמצאים מכשירי המים המתקדמים, אשר מלבד עצם העובדה כי הם מייתרים את הצורך להוסיף לרשימת הקניות בקבוקי מים ולהיסחב איתם עד לפתח המקרר, הם מאפשרים לנו ליהנות בכל רגע נתון ממים טעימים ונקיים במיוחד, הודות למערכות סינון חכמות ומתקדמות.
בכדי שאכן נוכל ליהנות ממים צלולים ונקיים, בכל מכשירי המים המתקדמים מותקנים מסנני מים, אשר שמם לא מותיר ספק לגבי תפקידם – סינון המים מלכלוכים שונים ובעיקר אבנית, כאשר חלקם אף מציעים מגוון פתרונות טיהור מים מתקדמים ויעילים.

החלפת סנן מים

אין צורך להרחיב בשימוש הנרחב שכולנו עושים במים, בין אם לשתייה ובין אם לצרכים אחרים כמו מקלחת, כביסה, שטיפת הבית ועוד. תדירות השימוש הגבוהה במערכות סינון המים, מביאה לשחיקתה של מערכת סינון המים, באופן הדורש מאיתנו לדאוג להחלפת סנן המים בתדירות קבועה, באמצעות פעולה לא מורכבת במיוחד, הכוללת בעיקרה פירוק, החלפה והרכבה של מסנן המים החדש.
מעבר לצורך להחליף מסנן מים בכדי לאפשר את המשך פעולת הסינון התקינה של המסנן, לעיכוב בהחלפת מסנן המים יש השלכות נוספות, בעיקר בריאותיות, כאשר מסנן ישן שאינו מוחלף בזמן לא רק שאינו מבצע את פעולת הסינון כראוי, אלא גם צובר לכלוך וחיידקים הגורמים לזיהום המים העלול להביא מחלות שונות לשותים מהם.

החלפת מסנן מים ביתי – כל כמה זמן צריך להחליף?

כעיקרון, לשאלה זו אין תשובה מוחלטת וחד משמעית, כאשר לכל מערכת סינון מים יש את מסנן המים המיוחד שלה והוראות היצרן שלה. יחד עם זאת, ניתן לומר בכלליות, כי אורך החיים של מסנן איכותי הוא לרוב לתקופה של חצי שנה עד שנה, המהווה לרוב טווח זמן מומלץ גם על ידי מרבית יצרני מסנני המים.
פרמטר נוסף המשמש לבחינת יעילות המסנן והצורך להחליפו הוא לאחר פעולת סינון של כ – 2,000 עד 7000 ליטרים מים, כמות הזהה לצריכה ביתית ממוצעת על פני תקופה של חצי שנה עד שנה.

איך מחליפים מסנן מים?

לפני שניגשים לשאלה איך מחליפים מסנן מים, כדאי לדעת כי לכל מערכת יש את הגדרות והוראות היצרן שלה ומומלץ להיצמד להוראות אלו. במידה ואין לכם את הידע והניסיון המומלץ, כדאי להיעזר באנשי המקצוע המתאימים.
ככלל, השלב הראשון בהחלפת מסנן מים הוא סגירת ברז כניסת המים למערכת ופתיחת ברז המזיגה לשחרור לחץ המים. לאחר מכן, יש לפרק בעדינות את בתי הסנן, להוציא את הפילטר הישן, כאשר בשלב זה חשוב לוודא שגומיית האיטום נמצאת במקומה, להכניס את הפילטר החדש ולסגור את בתי הסנן. ישנם מסננים בהם אפילו לא צריך לסגור את ברז המים כמו סנני M3. פשוט מסובבים את הפילטר והוא יוצא בהברגה החוצה ואז מבריגים את הפילטר החדש חזרה. מוזגים מים מהברז וכך שוטפים את הפילטר מאוויר ובועות במשך מספר דקות ונהנים ממים טובים.

למידע נוסף וייעוץ מקצועי בנוגע להחלפת מסנני מים, הצוות המקצועי של ווטרפרונט ישמח לעמוד לרשותכם! צרו איתנו קשר

מאמרים וטיפים נוספים