יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות

100 ימי התנסות בחינם למערכת RAPID

ניקוי אבנית בדוד שמש - מה החשיבות וכל כמה זמן מומלץ לנקות?

ניקוי אבנית בדוד שמש – מה החשיבות וכל כמה זמן מומלץ לנקות?

מהי אבנית בדוד שמש וכיצד היא נוצרת? מה הן הבעיות העשויות להיגרם לדוד כתוצאה מאבנית? איך ניתן להימנע מהצטברות אבנית בדוד השמש וכיצד לנקות אבנית בדוד שמש? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

אבנית היא תוצר של תהליך כימי המתרחש בעת מגע של מים עם גוף חימום כזה או אחר, כאשר במים המובלים אל הבתים של כולנו, ישנה אבן גיר ממוסת מלכתחילה. אבן זו הופכת לחומר מוצק וקשיח כאשר המים מחוממים אותו חשוב לנקות על מנת להימנע מבעיות כאלו בגוף החימום.

מה הן הבעיות העשויות להיגרם עקב אבנית בדוד?

הימצאותה של אבנית בדוד שמש עשויה להוביל למספר בעיות ותקלות שונות לאורך זמן, וביניהן: קצרים תדירים במערכת החשמל הביתית, חימום לקוי וממושך של המים בעת הפעלת הדוד, זרם מים חלש הנובע מסתימה בצנרת כתוצאה מהצטברות אבנית והופעת נזילות מדוד השמש. כל אחת מהבעיות המופיעות לעיל מחייבת נקיטת פעולה מיידית מצידכם וזאת על מנת להימנע מהרס מוחלט של מערכת הדוד.

כיצד ניתן להימנע מהיווצרות אבנית בדוד שמש?

על מנת למנוע תקלות ובעיות שונות העשויות להיגרם לאורך זמן כתוצאה מהצטברות אבנית בדוד השמש, מומלץ לנקוט פעולה המסייעת רבות למניעת אבנית בדוד שמש. פעולה זו מתאפשרת באמצעות התקנה של תוסף חיצוני הידוע בשם מסנן אבנית לדוד שמש וו/או פילטר לדוד שמש. מסנן זה נועד לסנן את המים ולמנוע היווצרות של אבנית לא רצויה. ברוב המקרים, מומלץ להתקין פילטר לדוד שמש ביום התקנתו, אך במידה וטרם עשיתם זאת, מומלץ לעשות זאת לאחר פעולת ניקוי אבנית בדוד שמש.

בנוסף להתקנת פילטר לדוד שמש, מומלץ לעשות שימוש סביר במערכת החימום של הדוד, ולכן, את הדוד החשמלי מומלץ להדליק לפרק זמן מינימאלי שיאפשר שימוש ראוי במים המחוממים. חשוב ומומלץ להימנע ממצבים בו הדוד החשמלי דולק לאורך זמן ולכל מומלץ להתקין טיימר המתזמן את זמני ההדלקה והכיבוי של הדוד. בנוסף, חשוב לשמור על תחזוקה שוטפת של מיכל המים, הצנרות וקולטני השמש, ולצורך כך, מומלץ להסתייע בשירותי תחזוקה המוצעים לכם על ידי טכנאי דודים.

מהי פעולת ניקוי אבנית בדוד שמש?

ניקוי אבנית מדוד השמש היא פעולה אותה חשוב ומומלץ לקיים באמצעות טכנאי דודים בלבד. פעולה זו מיושמת במספר שלבים שונים הכוללים:

  • ניתק זמני של מערכת החשמל הביתי באמצעות הורדת מתג החשמל הראשי
  • סגירה של שסתום המים הראשי
  • קירור מיכל המין
  • ריקון מיכל המים של הדוד- באמצעות פתיחת שסתום הניקוז וחיבור צינור גינה עם מחבר מתאים
  • החדרת חומר חומצתי לתוך מיכל הדוד שתפקידו להמיס את האבנית
  • שטיפת מיכל המים

עם סיום פעולת הניקוי, קיימת חשיבות רבה להתקנת מסנן לדוד שמש וזאת על מנת למנוע היווצרות עתידית של האבנית.

מאמרים וטיפים נוספים