יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות

100 ימי התנסות בחינם למערכת RAPID

מהם מים קשים ואיך זה משפיע עלינו? - כל מה שצריך לדעת

מהם מים קשים ואיך זה משפיע עלינו? – כל מה שצריך לדעת

אחת הבעיות הנפוצות שכל אחד בישראל מכיר היא האבנית. אבנית מצויה במים בישראל באופן תמידי, אנחנו מזהים אותה בקומקום החשמלי בו אנחנו מרתיחים מים, אנחנו מזהים אותה על המקלחון באמבטיה ועוד.
עם המקומות הגלויים בהם אנו מזהים אבנית אין בעיה ואנו מסירים אותה בקלות יחסית (עם תכשירים ייעודיים ו/או עם מלח לימון מסורתי) הבעיה האמיתית היא עם המקומות המוסתרים שאליהם אנו לא יכולים להגיע כמו מכונת הכביסה, כמו הצינורות בהם זורמים המים ומגיעים לברזים ועוד. סביר שכל אחד ואחת מאיתנו שמע במהלך החיים את המושג מים קשים, אך מהם מים קשים, איך הם משפיעים על חיינו וכיצד ניתן להימנע מהמים הקשים ולרכך אותם? על כך ועוד במהלך המאמר הבא.

איך מים קשים משפיעים עלינו?

מים קשים הוא מושג מוכר במדינת ישראל וככל שמשתמשים יותר במושג מים קשים, קשה להבין אותו שהרי מים הם נוזל והכיצד נוזל יכול להיות קשה? אם כך התשובה היא פשוטה, מים קשים אלו מים אשר משאירים שאריות קשים (מומסים) לאחר שהם זרמו, התנדפו או התאיידו. השאריות שנשארו הן שאריות קשות ועל כן, ככל ובמים חלקים רבים יותר לרבות האבנית המוכרת בישראל, כך הם הופכים לקשים – מעבר לאבנית יכולים להצטבר משקעים נוספים לרבות סידן ומגנזיום. רוב המים בישראל מגיעים בסופו של יום מקידוחים ו/או משאיבות המתקיימות באקוויפר ההר בו כידוע ישנם סלעי גיר בעלי כמויות משתנות אך גדולות של מגנזיום ושל סידן.

למים הקשים חסרונות רבים ומגוונים ובין היתר:

• ככל והמים קשים יותר כך גם העור, הבגדים והשיער הופך לקשה הרבה יותר ולנעים הרבה פחות.

• בעיות בטיחות – מים קשים עלולים לגרום לבעיות חשמליות לרבות קצר, חימום יתר וצריכת אנרגיה מיותר, לנזילות, לפיצוצים בצנרת לסתימות ועוד. מסנן מים יכול לעיתים למנוע לא מעט מבעיות הבטיחות המדוברות.

• בלאי והוצאות כספיות גדולות יותר – מים קשים שאינם מסוננים בין היתר באמצעות מסנן סיליפוס עלולים לגרום לבלאי מהיר ורב יותר במכשירי חשמל מגוונים ובין היתר של מכונות הכביסה, של דוד החימום, של מדיח הכלים ועוד, כך ריכוך מים עתידים לחסוך בהוצאות כספיות רבות.

• שימוש מוגבר בחומרי ניקוי – ככל והמים קשים יותר, נדרשים יותר חומרי ניקוי לניקוי המשקעים.

• השקעת אנרגיה גדולה יותר – ככל והמשקעים רבים יותר, הפעולה של המכשיר החשמלי דורשת השקעה גדולה יותר דהיינו אנרגיה גדולה יותר. כך למשל קומקום חשמלי בעל אבנית רבה יותר יעבוד קשה יותר מקומקום נקי וכן הלאה.

כיצד אפשר לרכך את המים?

כדי להפוך מים לרכים, ניתן להשתמש במוצרים רבים ומגוונים אשר מונעים את הצטברות האבנית. מרכך מים מכיל מלח אשר מרכך את המים באמצעות נתרן נמס כך שהמים נטולי משקעים דהיינו מים רכים.

מאמרים וטיפים נוספים