יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות

מהי אוסמוזה הפוכה? כל מה שאתם צריכים לדעת

מהי אוסמוזה הפוכה? כל מה שאתם צריכים לדעת

הגוף שלנו מורכב ברובו ממים ולכן, שתיית מים בכמות מספקת היא פעולה חשובה עליה יש להקפיד בהחלט, אך לא פחות חשוב מכך, חשוב לוודא כי המים שאנחנו שותים הם מים איכותיים ביותר. אחת הדרכים לוודא זאת, היא באמצעות מתקני סינון המים השונים, ביניהם נמצאת מערכת סינון מים באמצעות תהליך אוסמוזה הפוכה.

חשיבות שתיית מים איכותיים

המים מרכיבים אחוז ניכר מהעולם בו אנחנו חיים, ואף נמצאים בכ– 70% מתאי גופנו וכאשר אנחנו מאבדים מידי יום 4 ליטרים מים בממוצע, גם מבלי לבצע פעילות גופנית מאומצת, הרי שניתן להבין בקלות את החשיבות הקיימת לשתיית מים בכמות מספקת. אך מה לגבי איכות המים שאנחנו שותים?
המים שאנחנו שותים עוברים דרך ארוכה במערכת הצנרת עד שהם מגיעים אלינו, כאשר במערכת הצנרת נמצאים פעמים רבות זיהומים, רעלים, אבנית, חלודה ומזהמים שונים נוספים, ההופכים את שתיית המים לא רק ללא בריאה, אלא אף למזיקה. לפיכך, חשוב להכיר את פתרונות סינון המים הקיימים כיום.

פתרונות סינון מים מתקדמים

כיום, ניתן למצוא מגוון מערכות סינון מים מתקדמות, כאשר מערכות מים יכולות להיות בתור בר מים המונח על גבי השיש, או מערכת מים תת כיורית, הנמצאת מתחת לכיור ומתחברת ישירות לברז המטבח שלכם.
כך או כך, מערכות סינון המים פועלות במגוון דרכים ושיטות סינון מתקדמות, אשר רובן נעזרות בפילטר מים מסוגים שונים, המאפשר סינון מים מיטבי מהמזהמים השונים ואף מצליח לשמור על טעמם המקורי של המים, לרבות שמירה על הוויטמינים והמינרלים המצויים בהם.

מהי אוסמוזה הפוכה?

אחת משיטות סינון המים המתקדמות היא באמצעות תהליך אוסמוזה הפוכה. אוסמוזה היא למעשה תהליך טבעי בו חומרים מומסים הנמצאים במים עוברים דרך מסנן מיוחד המפריד בינם לבין המים. בתהליך אוסמוזה הפוכה, המים עוברים דרך המסנן באמצעות הפעלת לחץ גבוה על המים, הפועל לסינון לכלוכים מיקרוסקופיים וחלקיקים קטנים במיוחד.
מערכת אוסמוזה הפוכה נמצאת בעיקר בשימוש של מתקנים להתפלת מים, אך רמת הסינון הגבוהה של מערכת אוסמוזה, הביאה לכך שהיא הפכה להיות נפוצה גם בשימוש ביתי. כך, מערכת אוסמוזה ביתית הפוכה היא מערכת המותקנת מתחת לכיור ונעזרת במספר מסנני פחם מתקדמים ולעיתים גם רכיבים מיוחדים נוספים, המסייעים בהשמדת חיידקים ושמירה על המינרלים החיוניים במים.

אוסמוזה הפוכה חסרונות

הסינון היעיל וההתקנה התת כיורית, הופכים את מערכת האוסמוזה ההפוכה למערכת סינון מתקדמת ויעילה במיוחד ויחד עם זאת, למערכת זו קיימים מספר חסרונות, הנובעים בין השאר מפעולת הסינון היעילה, אשר מסננת לעיתים גם מינרלים חיוניים כמו סידן, מגנזיום ועוד.
בנוסף, תהליך ההתקנה עצמו של מערכת האוסמוזה ההפוכה הביתית עלול להיות מסורבל למדי, הן בשל העובדה כי הוא יכול להיות מותקן רק בסמוך לברז מסוים ופעמים רבות, מדובר בהתקנה הדורשת גם חיבור לחשמל.

מאמרים וטיפים נוספים