יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות

מה אומר תקן מי שתיה ומה חשוב לדעת בנושא?

מה אומר תקן מי שתיה ומה חשוב לדעת בנושא?

שתיית מים היא פעולה בסיסית וחיונית עבור כל אחד ואחת מאיתנו, אך מעבר לפעולת השתייה עצמה, חשוב לוודא כי המים שאנחנו שותים הם אכן נקיים ומסוננים. החשיבות של הקפדה על שתיית מים איכותיים הביאה לכך שמדינת ישראל קבעה תקן מיוחד המתייחס לאיכות מי השתייה.

מים – זה כל הסיפור?

בין אם אנחנו מקפידים על שתיית מים בכמות מספקת ובין אם קצת פחות, החשיבות של שתיית מים אינה מוטלת בספק, אך בעוד שנראה כי מדובר בפעולה פשוטה ובסיסית למדי, הכרוכה בלחיצה על כפתור, או סיבוב הברז, הרי שלמעשה, המים שאנחנו שותים עוברים דרך ארוכה בצנרת המים הביתית שלנו.
הדרך הארוכה שמי השתייה שלנו עוברים במערכת הצנרת כוללת מעבר דרך צינורות רבים, מאגרים, אטמים, ציפויים ועוד, כאשר במהלך הדרך הזו נוספים אל המים חיידקים, לכלוכים ומזהמים שונים, אשר לעיתים אף הופכים את המים לבלתי ראויים לשתייה.

מסנני מים לשמירה מיטבית על איכות המים

המודעות ההולכת וגוברת לסכנה הבריאותית הקיימת בשתיית מי שתייה המכילים חומרים מזיקים ומסוכנים, הביאה להמצאתם של פתרונות סינון מים מתקדמים ואיכותיים, הפועלים לסינון מיטבי של המים מהחומרים המזיקים באמצעות מסנני מים, כמו גם מסנני אבנית המסייעים גם בשמירה על אורך חייהם של הברזים ומערכת הצנרת הביתית.
את פתרונות סינון המים המתקדמים הללו ניתן למצוא בברי המים השונים, או מתקני מים מיוחדים, זאת בנוסף למערכות סינון תת כיוריות, הנמצאות מתחת לכיור ומתחברות ישירות אל הברז הביתי.

מהו תקן מי שתייה?

כדי להבטיח שמוצרים אלו יהיו איכותיים ולא יפרישו למים חומרים העלולים להשפיע על איכות המיםמשרד הבריאות יזם ת”י לבדיקת מוצרים הבאים במגע עם מי שתייה – ת”י 5452.
עמידה בתקן זה היא פרמטר מחייב עבור כל יצרני המתקנים, המכשירים, האביזרים ושאר הפריטים הבאים במגע ישיר עם מי השתייה, כאשר לצורך עמידה בתקן של משרד הבריאות, המים עוברים מספר בדיקות מקיפות לאיתור חומרים מזיקים ומזהמים שונים.

כדאי לדעת

עמידה תקן מי השתייה של משרד הבריאות נוגעת למעשה לכולנו, במיוחד אלו המשתמשים במערכות סינון ביתיות, כאשר לפני התקנת ברזים או מערכות סינון, חשוב לוודא כי המוצר שרכשתם עומד בתקן.

מאמרים וטיפים נוספים