יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות

100 ימי התנסות בחינם למערכת RAPID

הסרת אבנית במכונת כביסה - כך תעשו זאת בצורה נכונה

הסרת אבנית במכונת כביסה – כך תעשו זאת בצורה נכונה

במכונת כביסה, בדומה לכל מכשיר חשמלי אחר עם גוף חימום הבא במגע עם מים, עשויה להצטבר שכבת אבנית שלאורך זמן עלולה לגרום לתקלות ובעיות בפעילותה של המכונה. האבנית כידוע נוצרת מאבן הגיר המצויה במאגרי המים מהם מובלים המים אל הבתים של כולנו, כאשר המגע של המים עם גוף חימום כזה או אחר המצוי בין היתר בקומקומים חשמליים, מכונות כביסה ודודי שמש, הופך את שכבת האבן המומסת לשכבת אבן קשה.

מה צריך לדעת על אבנית במכונת כביסה?

במכונות כביסה, האבנית מצטברת בגוף החימום ובתוף ובמקרים מסוימים גם בצנרת של המכונות, כאשר הצטברות שכבת אבנית עשויה להוביל לפגיעה ממשית במהירות הסחיטה של המכונה ולאורך זמן גם ביתר פעולותיה עד לכדי השבתתה. במידה ואתם מזהים תפקוד לא תקין של פעולת הסחיטה או כל פעולה אחרת של המכונה, קיימת חשיבות רבה להיוועצות עם טכנאי מכונות כביסה על מנת לבחון את הדרכים השונות והנכונות לצורך ניקוי אבנית במכונות כביסה.

בין יתר הסימנים העשויים להעיד על הימצאות אבנית במכונת הכביסה תוכלו למצוא: תפקוד לקוי של פעולת המכונה ו/או אחת מהפעולות שלה (רתיחה, סחיטה וכו’), הבגדים אינם יוצאים נקיים, הימצאות ריח לא נעים מפתח המכונה ועוד.

ניקוי אבנית במכונות כביסה

ניקוי אבנית במכונות כביסה היא פעולת תחזוקה שוטפת המיועדת גם לצרכי הסרה של אבנית קיימת וגם לצרכי מניעת אבנית במכונות כביסה. פעולה זו מומלצת אחת לשלושה – ארבעה חודשים בהתאם לתדירות השימוש במכונת הכביסה ומידת הקושי של המים והסבון בו אתם עושים שימוש, כאשר באזורים מסוימים ברחבי הארץ, בעיקר באזורי מגורים הרריים, המים המבולים לבתים הם מים קשים המכילים בתוכם כמות גבוהה יותר של סידן כתוצאה מהימצאות אבני גיר. באזורי מגורים בהם ידוע על הימצאותם של מים קשים, קיימת חשיבות רבה לשימוש בסוג כזה או אחר של תוסף מרכך מים במכונת הכביסה מעת לעת.

אז איך לנקות אבנית במכונות כביסה?

ניקוי אבנית במכונות כביסה מומלץ שייעשה אך ורק באמצעות חומרי ניקוי המיועדים לצורך הסרת אבנית במכונות כביסה ולהימנע מכל מיני שיטות נפוצות אך לא מומלצות לניקוי האבנית, לרבות, ניקוי אבנית עם חומץ או חומצת לימון. פעולת הניקוי נעשית באופן הבא: בפתח המיועד לאבקת הכביסה יש למלא את החומר המיועד להסרת אבנית (בהתאם להוראות המופיעות על גבי תווית המוצר) ולאחר מכן להפעיל את מכונת הכביסה כאשר היא ריקה על תכנית רתיחה.

דרך אידיאלית למטרות מניעת אבנית במכונות כביסה היא במסגרת התקנה של מסנן מים דירתי המפחית בצורה ניכרת את הימצאותה אבן הגיר מהמים המובלים לכל נקודות הברז בשטח הדירה. מסנן מים דירתי מותקן בצנרת הראשית של המים והוא מסייע רבות למניעת אבנית במכונת הכביסה.

מאמרים וטיפים נוספים