יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות יצירת קשר עם ווטרפרונט מערכות מים תת כיוריות

100 ימי התנסות בחינם למערכת RAPID

מהו מסנן סיליפוס ואיך הוא עובד?

מהו מסנן סיליפוס ואיך הוא עובד?

בעיית האבנית במערכת הצנרת הביתית שלנו מוכרת לכולנו, כאשר מלבד הסתימות והפגיעה בצנרת שבעיה זו מחוללת, הרי שהיא פוגעת גם באיכות ובטעמם של מי השתייה שלנו. כדי להתמודד עם בעיה זו, אנשים רבים משתמשים במסנני מים ייעודיים, שאחד הבולטים מביניהם הוא מסנן סיליפוס

מים קשים ותופעת האבנית

את האבנית, המופיעה אצלנו בפתחי הברזים, בקומקום ואפילו במכונת הכביסה, כולנו מכירים, אך מהי אותה שכבה לבנה – אפורה שמצטברת במקומות אלו?

אבנית היא למעשה הצטברות של מינרלים, בעיקר סידן ומגנזיום, מינרלים המצויים בשפע במי הזורמים במערכת הצנרת שלנו, בעיקר בשל הגדרתם כ– “מים קשים”, המכילים אחוזים גבוהים של מינרלים אלו. מלבד הפגיעה בחיי המערכות עצמם וחוסר האסתטיות של האבנית, הרי שהאבנית פוגעת גם באיכות ובטעמם של מי השתייה שלנו.

מסנן מים דירתי – הפתרון לבעיית האבנית

כאמור, בעיית האבנית היא תופעה נפוצה למדי ובהתאם, ניתן למצוא כיום מגוון פתרונות יעילים להתמודדות עם הצטברות האבנית, באמצעות חומרים כימיים שונים ופעולות ניקוי יסודיות, אך כל אלו רלוונטיים בעיקר לאחר הצטברות האבנית. כדי לטפל בבעיה מהשורש ולמנוע את הצטברותה של האבנית מלכתחילה, אנשים רבים נעזרים במערכת סינון ביתית – מסנן מים ייעודי להפחתת האבנית, הפועל למניעת התגבשות האבנית באמצעות תהליכים טכנולוגיים מתקדמים. אחד הסננים הבולטים בקטגוריה זו הוא מסנן מים סיליפוס.

מהו מסנן סיליפוס?

מסנן מים סיליפוס מורכב ממספר חומרים – סידן מגנזי, סיליקטים, פוליפוסט ונתרן, המסייעים יחדיו למניעת התגבשות המינרלים היוצרים את האבנית. מסנן סיליפוס מגיע בצורת מארז של כדוריות או אבנים קטנות ויש להתקין אותו בסמוך למד המים הביתי. פעולת הסינון של הסיליפוס מתבצעת כאשר מי הצנרת עוברים דרך הכדוריות הנמצאות במחסנית פלסטיק מיוחדת, כאשר האבנית הנמצאת במים נקשרות לכדוריות הללו ובכך נמנעת אפשרות הצטברות האבנית.

האם השימוש בסיליפוס מסוכן לבריאות?

השימוש בסיליפוס מעלה לא פעם את השאלה האם הוא בטוח לשימוש ואינו מסכן את הבריאות בגלל החומרים השונים הנמצאים בו ולכן, חשוב לדעת כי משרד הבריאות קבע תקן מיוחד למסנני מים וכאשר רוכשים מסנן מים סיליפוס בעל תו תקן של מכון התקנים, הרי שמדובר במסנן שעבר בדיקות איכות מקיפות והוא בטוח לשימוש. במידה ואתם עדיין חוששים מסיבה כזאת או אחרת, כדאי לדעת כי ניתן למצוא כיום גם מסנן אבנית ללא סיליפוס, הפועל בשיטות סינון מתקדמות ויעילות לא פחות.

מתקינים מסנן סיליפוס? הנה כמה דברים שכדאי לדעת

מלבד החשיבות של התקנת מסנן סיליפוס בעל תו תקן של משרד הבריאות, כדאי לדעת כי בדומה למסננים אחרים, גם את מסנן הסיליפוס חשוב להחליף מידי פעם (התקופה המומלצת היא אחת לחצי שנה) וזאת כדי לשמור על יעילות מיטבית של פעולת הסינון.

בנוסף, ניתן למצוא כיום מגוון תחליפים ושמות נוספים של מסננים המנסים לדמות את פעולת סינון האבנית של מסנן הסיליפוס ולכן, חשוב לרכוש את המסנן מחנות מוכרת ומיצרן מהימן, שיעניקו לכם אחריות וראש שקט.
למידע נוסף צרו איתנו קשר.

מאמרים וטיפים נוספים